Notice: Undefined variable: RC92FBC1E897D12BC703CD7124DAAC02C in /hsphere/local/home/pegasys/videohelp.se/news/images/smilies/style.css.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 Bränn in undertext i en .AVI med AviReComp
Videohelp.se
08 Sep, 2010, 00:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: www.videohelp.se

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bränn in undertext i en .AVI med AviReComp  (läst 4611 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
mejmon
Administrator
Mycket aktiv

Antal inlägg: 185

Hemsida
« skrivet: 11 Apr, 2007, 19:00 »

Program som du behöver:
# AviReComp

Ja, det är allt. Codecs följer med i installationen, så det behöver ni inte oroa er över. Jag rekommenderar dock att ni inte har för många codecs installerade.

1. Installation

Vid installationen kommer du fram till denna rutan:

Där är det viktigt att du väljer de jag har markerat med min fyrkant, om ni inte har dom sen innan då. De programmen är nödvändiga för att hela proceduren ska lyckas.

2. Programmet
- Source & Output

# Open avi: Den .avi du ska lägga in undertext på.
# Save avi: Där är det bara att skriva in det vad du vill att den färdiga filen ska heta.
# New AVI Size: Förslagsvis samma storlek som ursprungsfilen. Det går inte att ta 0.

Kontrollera att Status är Ok på VirtualDubMod, AviSynth och XviD.
Om inte rätt fakta genereras på högerkanten, så har ni något fel i era codecs.

2. Programmet
- Additions

Bocka i Enable/Disable på Subtitles, och välj din undertext, som ska vara i .srt-format.

2. Programmet
- Settings

Här får ni välja själva vilka settings ni vill ha. Där behövs inget ändras, men ni får göra som ni vill där.

2. Programmet
- Queue
Tryck på Add to queue och sen på start!

Guide tagen ifrån takeabyte.org
Loggat

"Give me the place to stand, and I shall move the earth" — Archimedes.......
ex0
*

Antal inlägg: 1

« Svara #1 skrivet: 16 Dec, 2007, 13:17 »

Bra guide
Loggat
H.Gust
*

Antal inlägg: 2

« Svara #2 skrivet: 11 Jan, 2009, 17:19 »

Hej, jag laddade hem avirecomp för att testa om jag fick det att fungera bättre än winawi. Nu finns en nyare version ute än i guiden, men guiden fungerade jättebra ändå, tack för den. Jag får dock ett problem när jag ska titta på filmen, text och ljud synkar men ligger försent mot filmen. Det handlar om kanske två sekunder så filmen ser dåligt dubbad ut. Tråkigt.
Finns det någon inställning som kan rätta till problemet, eller ännu hellre om det finns något program som snabbare bara bränner in undertexten i filmen. Avirecomp delar väl först upp avi-filen i olika delar och sedan monterar, eller?
Jag provade först winawi, men får stora bokstäver och feltecken istället för åäö. Finns någon enkel lösning där?
Avirecom ger bättre ljud än winawi, så helst vill jag få avirecomp att fungera. Har du något bra tips så vore jag tacksam.
/H
Loggat
mejmon
Administrator
Mycket aktiv

Antal inlägg: 185

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 13 Jan, 2009, 18:31 »

Är det så här med alla filer du konverterar? dvs. att bild och ljud är osynkat. Eller endast med en enstaka?
Att Winavi har problem med åäö låter konstigt då de gånger jag har konverterat (ej med den senaste versionen dock) så har det fungerat. Nu vet jag inte hur den nya Winavi är men har den någon språkinställning som du måste göra för att den ska godta svenska bokstäver?
Loggat

"Give me the place to stand, and I shall move the earth" — Archimedes.......
H.Gust
*

Antal inlägg: 2

« Svara #4 skrivet: 24 Jan, 2009, 21:13 »

Jag har testat med några filer och får samma resultat, filmen börjar före ljud och text. Diffen är några sekunder. Jag använder vlc och windows media player för uppspelning. Är det någon inställningi avirecomp som ska ändras? Tar tacksamt emot tips.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!